Tekstgrootte
Op de KlimOp volgen we de ontwikkelingen van onze leerlingen dagelijks door hen te observeren, door met hen te spelen en te spreken, door met hen werk na te kijken en door (methode-gebonden en onafhankelijke) toetsen af te nemen.De leerkrachten leggen de observaties, vorderingen en resultaten van de kinderen vast in het leerling- en onderwijsvolgsysteem. Zo kunnen de leerkrachten goed volgen wat de kinderen al beheersen of nog niet en het aanbod hierop aanpassen.Om de ontwikkelingen van de kinderen met de ouders en verzorgers te delen gebruiken we het rapportfolio.Het rapportfolio vult zich door de jaren heen en bestaat uit verschillende onderdelen:
Als onafhankelijk leerlingvolgsysteem gebruiken we de IEP. Het leerlingvolgsysteem van IEP legt de focus op groei, niet op prestatie. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Daarom vergelijken we kinderen niet met elkaar, maar met zichzelf. IEP staat voor Inzicht Eigen Profiel. Ook voor de verplichte doorstroomtoets die in groep 8 wordt afgenomen maken we gebruik van de IEP. Daarnaast wordt in groep 8 ook de NIO-toets (Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau) en het z.g. drempelonderzoek (schoolvorderingen) afgenomen. Deze twee toetsen zijn nodig om toegelaten te worden op een school voor voortgezet onderwijs in Purmerend.
De schoolresultaten van de toetsen van het leerlingvolgsteem van de kinderen van de KlimOp zijn ieder jaar voldoende. Soms ruim boven de norm die de inspectie voor onze school gesteld heeft. Ons eigen streefniveau ligt boven de inspectienorm en wordt door enkele groepen regelmatig gehaald.
Hier treft u de meest actuele cijfers m.b.t. de gemaakte toetsen.